Ivan Ivković za VP: „Reč koja dolazi iz Partizana ima veliku težinu, zato uvek treba biti oprezan“

„Daleko bih srećniji bio kada bih danas bio u prilici da ti kažem kako imamo ritam od dve važne utakmice nedeljno  i One Team projekat, plus tekuće obaveze, pa da te zamolim da pričamo za par meseci. Ali dobro, šta je tu je, doći će i ta situacija, pa će mi biti drago što moram da te odbijem“. Ovako je razgovor za Volimpartizan.rs počeo PR menadžer našeg košarkaškog kluba, Ivan Ivković, uz napomenu da je to neobjektivan i navijački stav, ali istovremeno želja i težnja svih koji su danas u Partizanu.

„Kada su sportski aspekti u pitanju, ja sam praktično navijač, ali i neko ko je tu da pomogne u aktivnostima van terena. U struku se okvirno razumem koliko i svaki ljubitelj košarke, iako volim da čujem, vidim, naučim nešto od naših igrača i trenera, realno je da ja o tome ne znam dovoljno. Ipak, to me ne sprečava da uvek želim da naš tim dosegne i preko nekih objektivnih mogućnosti. Sa druge strane, srećan sam što sam zaslužio poverenje ljudi u klubu kada je moj deo posla u pitanju, tako da svako radi ono što najboje zna i za to je odgovoran“, ističe Ivković.

Hajde da pričamo onda o tvom delu posla, onom primarnom, sezona nije gotova a bilo je dosta izazova u komunikacijskom smislu. Puno promena, uspona i padova, tu je uvek prisutna finansijska kriza… Reklo bi se, ozbiljan pritisak.

„Pa dobro, pritisak te vrste nije nešto što mi je nepoznato, a neka drugi kažu da li se dobro nosim sa njim. Sigurno je da grešim i ja i da mesta za napredak ima još mnogo. Imam veliko razumevanje za želju javnosti da sve informacije sazna što pre, po moguđstvu ekskluzivno, ali po tom pitanju uvek savetujem čelnike kluba da budemo obazrivi i da u javnost izlazimo tek kada se stvari konkretizuju. Forumaši mogu da pišu, nagađaju, novinari mogu da saznaju iz svojih izvora, to je sve legitimno i u najvećem broju slučajeva nema nikakvu lošu pozadinu, ali od nas informacija treba da ide tek kada je otklonjena i najsitnija sumnja“, kaže Ivković i potom se osvrće na posebne situacije.

„Reč koja dolazi iz Partizana, bilo kroz izjave rukovodećih ljudi, trenera, igrača ili kroz saopštenja za medije, ima veliku težinu. Zbog toga, nivo i ton komunikacije moraju biti odgovarajući. Čak i u kriznim situacijama ili u nekim situacijama kada smo napadnuti, mi smo u obavezi da se ponašamo kako dolikuje imenu i renomeu najuspešnijeg košarkaškog kluba u zemlji. Problemima gledamo u oči i sa njima se suočavamo uz pomoć argumenata, ali i uz upotrebu retorike za koju nastojimo da ima jednu dozu edukativnog karaktera prema široj javnosti. Nema mesta vređanju, nema ‘valjanja u blatu’. Ljudi na našem podneblju su skloni impulsivnom reagovanju, ali ovde ni tome nema mesta, kao ni sujeti“.

Ima li nešto što ti smeta?

„To što mi smeta, više je stvar ličnog afiniteta. Ne razumem da su vesti o potencijalnim dolascima i odlascima igrača , po pravilu, najčitanije ili među najčitanijim. Svestan sam da je to činjenica, ali imam pravo da mi se to ne dopada. Nije tu reč samo o košarci i samo o Partizanu, to je globalni problem sporta u ovom našem, potrošačkom društvu, u kojem živimo. Ne znam gde smo to pogrešili, pa je kupi-prodaj postalo interesantnije od same igre“.  

Ove godine, sa radom je krenula nova prodavnica KK Partizan, sada se proizvodi mogu kupiti i u samoj hali na dan utakmice, otišlo se korak dalje i u video produkciji… a rekao si i da ćeš otkriti kako je došlo do promene u boji reklama na dresovima.

„Naši partneri sa kojima smo otvorili klupsku prodavnicu su ljudi koji veoma veoma dobro znaju šta je Partizan, kako diše klub i kako dišu navijači. Ta se priča razvija u lepom smeru i verujem da će u budućnosti biti sve bolje i bolje. Kada su reklame na dresovima u pitanju, mi smo ispoštovali formu ABA lige i Evrokupa kada su u pitanju mesta za reklame, brojeve, grb… ali sa promenom proizvođača opreme, hteli smo da imamo još jednu upečatljivu promenu koja je u skladu sa našim identitetom. Proučili smo grafičke standarde NIS-a, MTS-a, potom i brenda Tesla i ustanovili da u određenim situacijama kompanije koriste crno-bele varijante logotipa. Na našu inicijativu, naši partneri su vrlo rado prihvatili promenu i usvojili predloženo dizajnersko rešenje  pa nam oprema danas izgleda ovako. Kada su video materijali u pitanju, ponosni smo na saradnju sa Videostroj produkcijom. Pored toga što su profesionalci u svom poslu, to su ljudi koji duboko u sebi osećaju Partizan i tu energiju prenose kroz materijale koje proizvedu. Takođe, uz nas je i Ilija Sarmeš, poznatiji kao karikaturista Sarmagedon koji lako i efektno pretvara ideje u delo“, kaže Ivković.

U planu je i razvoj online platforme koja će dodatno zbližiti navijače i KK Partizan.

„Nije u planu, na tome se predano radi a razvoj platforme prati profesor Predrag Vujović, član našeg Upravnog odbora. Predsednik Mijailović je u intervjuu za Sport klub već nešto nagovestio, ali bih ja više detalja ipak zadržao za sebe“, zaključio je Ivković.

Na kraju, pokazaću ti dve slike, a ti mi daj komentar. (kup 2017. i kup 2018.)

„I sreća i tuga su prolazna stvar, idemo dalje“, završio je naš PR.